-->

torstai 18. lokakuuta 2012

Čohcâtälvi puáttim Sämieennâm

Suomen lisäksi syystalvikin on tullut Saamenmaahan. Kävin viiden jälkeen pyöräilemässä kylällä sormikkaissa ja lenkkareissa ja niin sormet kuin varpaatkin meinasivat paleltua.. Mutta se ei ole tämän kirjoituksen aiheena, vaan tämä on ensimmäinen inarinsaamenkielinen kirjoitus tässä blogissa. Surkeaa räpellystä mutta ehkä se tästä pikkuhiljaa paranee..

Čohčâmáánu. Säämi máttááttâškuávdâš lii loje já kuárus ko uáppeeh láá luámust. Mun-uv lam šoddâm uuccâđ purrâmâš aaibâš jieš! Luhhoost mun teivim puolâsskaapist muádi oho tassaaš tohon läjidiđ herttâmäälis.

Jeera lieggiittâs já liegâs čääci potkim pasepeeivi já táálu lii jo aaibâs káálus. Muu ferttim kárvuttiđ kuheseh puuvsah já pusseer onne. Já mun ij kuássin lah kuhesuájás pusseer pääikkin. Anarâskielâ lasseen mij lep meiddei säämi kultuur táá pajeest. Hirmâd mielâkiddiivâš!

Mun iälim Čevetjävri puásuitáálu Sanilast jieht eehid. Minna já Tuija leppim meiddei fáárust. Sanila faallim mielâttem njáálgá purramâš Keskusta jienâstâsehidist. Tun kuáddáččih kolliđ tobbeen.

Tot kuho tot. Čuávuvâš râkkân maidnii kukkeeb já mielâkiddiivâšeb.

2 kommenttia:

  1. Siis, oliko tämä tarkoitettu meille etelän immeissillekin? Tuo saamenkieli kun on vähän ruosteessa ja minä käyn päivittäin katselemassa sinun kuulumia, niitä halutaan lisää

    VastaaPoista
  2. Portfolio-tagilla merkityt on enempi mulle itselle lopputyönä tehtävää portfoliota varten..

    VastaaPoista